Cum ne promovăm online: reclamele

Deși poate pare greu de crezut, publicitatea nu este nici pe departe un concept nou, ci datează încă din antichitate. Brandingul a apărut acum 4000 de ani, când producătorii au început să atașeze produselor proprii câte o pietricică.

Romanii și grecii foloseau papirusul sau chiar bucăți de piatră pentru transmiterea mesajelor promoționale ori politice. Iar în epoca medievală, din cauză că mulți nu știau să scrie ori să citească, mesajele promoționale erau ilustrate cu desene ale produselor ce urmau să fie comercializate.

Publicitatea modernă a luat naștere odată cu printul, în secolele XVI – XVII. Primul spot radio a ajuns în aer la începutul anilor 1920, iar două decenii mai târziu avea să fie difuzată prima reclamă tv.

Tehnologia a cunoscut un avânt spectaculos în momentul apariției internetului, la începutul anilor ’90. Boom-ul .com a fost ca o mană cerească pentru companii, care au văzut în noul mijloc de comunicare o oportunitate uriașă pentru a-și promova afacerile.

Trendul a pornit pe o pantă ascendentă, iar bătălia pentru promovarea online a devenit acerbă. Începând cu Google, care este cel mai utilizat motor de căutare, continuând cu serviciile de e-mail și în paralel cu Facebook, Youtube dar și restul rețelelor de socializare care au început să câștige din ce în ce mai mult teren în ultima perioadă, advertiserii caută permanent noi și noi mijloace de transmitere rapidă și eficientă a mesajelor promoționale către miliardele de potențiali clienți.

Și provocarea a devenit cu atât mai mare cu cât necesitatea de distanțare socială a dus la o apropiere și mai mare în spațiul virtual. Practic, online-ul a câștigat și terenul deținut înainte de OOH (out of home) advertising.

Iar aici intervin abilitatea, creativitatea și profesionalismul unei agenții de content marketing. Cum am fi, de exemplu, noi 🙂 Și asta tocmai pentru că am înțeles că orice tip de promovare, oricât de mică, începe în online. Și, în peste 90% din cazuri, cu o fotografie de produs bună, despre care am vorbit aici. Pentru că noi facem mai mult decât marketing. Facem mai mult decât publicitate. Creăm vizibilitate.

Ce variante sunt? The sky is the limit, am putea spune. Începând cu platformele sociale, continuând cu articolele de tip advertorial, newslettere și culminând cu opțiunile de promovare oferite de Google (Ads și MyBusiness), găsim împreună cu ai noștri clienți cele mai potrivite metode pentru promovarea cât mai eficientă fie a business-urilor, pe de-a întregul, fie doar a unor produse individuale.

De exemplu, dacă ai un cont de Facebook, poți să îți crești audiența organic, prin postări originale frecvente și constante, dar și plătit, prin plasarea de ad-uri – postări atent create și promovate, astfel încât să ajungă la acea categorie de public țintă pentru care îți dorești conversia. Recomandarea este valabilă în aceeași măsură și pentru Instagram, Pinterest ori Linkedin.

Când vine vorba despre rețelele sociale cu conținut video, cum ar fi YouTube, lucrurile stau puțin altfel. Aici, de exemplu, poți opta pentru promovarea de tip pay per view – adică ți se iau bani din cont doar atunci când clipul tău este accesat de un utilizator. Este una dintre cele mai rentabile investiții publicitare din țara noastră, deoarece prețurile raportate la 1000 de vizualizări sunt printre cele mai mici din Europa.

Pentru companiile al căror public nu folosește în mod frecvent rețelele de socializare (dar nu numai), cea mai eficientă platformă de promovare rămâne Google. Prin realizarea unui cont profesional în Google MyBusiness, dar și prin plasarea periodică a unor reclame Google Ads de tipul pay per click, firmele își asigură un flux de clienți în continuă creștere.

Liviu Popica

Liviu Popica