Creăm împreună Povestea ta

Peste 500 milioane de Story-uri! Cinci sute de milioane! Atât se postează zilnic, și asta doar pe Instagram (nu mai punem la socoteală și Facebook).

Unde a dus asta? În acel punct în care 62% dintre respondenți au declarat că au devenit interesați de un brand ori produs după ce l-au văzut într-un story.

Aceste cifre demonstrează fără echivoc interesul utilizatorilor față de această funcție pe cât de utilă pentru branduri, pe atât de interesantă și chiar distractivă uneori.

Mai exact: Story este acel loc unde interacțiunea cu urmăritorii tăi se transformă din „publică”, așa cum este ea în feed-ul unei pagini, într-una intimă, tête-à-tête. Astfel, utilizatorii se simt mai în siguranță, mai relaxați, mai în elementul lor, fiindu-le astfel mult mai ușor să îți trimită un comentariu sau o reacție.

Cu alte cuvinte, le arăți fața ta umană. Că și tu ești ca ei, că împărțiți aceleași interese, că aveți, poate, aceleași visuri. Devii astfel mai credibil și le câștigi încrederea.

Cum faci asta? Împărtășind momente din spatele firmei, glumele voastre ori amintiri. Ideea este că, oricare ar fi conținutul pe care alegi să îl împărtășești pe Story, el trebuie să fie cât mai dinamic și interactiv. Pune întrebări, cere reacții, fă concursuri, lansează provocări. Orice crezi că ar putea stârni curiozitatea și angajamentul urmăritorilor, pune pe Story. Chiar dacă durata lui este de doar 24 de ore, gradul de brand knowledge câștigat în acest timp ar putea fi mai ridicat decât la o postare standard din feed. În plus, dacă ai un Story mai deosebit, ce conține un anunț important, de exemplu, îl poți salva în repere, rămânând astfel la dispoziția celor care îți vizitează pagina, la fel ca o postare clasică.

Diferența dintre feed-ul clasic și Story ține foarte mult de imaginație. Dacă postările zilnice sunt, de obicei, despre afacerea ta și produsele ori serviciile pe care le promovezi, pe Story poți să postezi orice altceva. Poți să povestești pățaniile unei zile (practic asta a și fost ideea atunci când s-a lansat Story), poți să ceri părerea clienților dar, mai ales, să le arăți că ții la ei și la opinia lor. Iar asta înseamnă pentru tine dublu câștig: pe de o parte fidelizarea clienților actuali și atragerea altora, noi, iar pe de altă parte – prin analizarea reacțiilor și răspunsurilor – poți începe să le cunoști mai bine dorințele, educația, subiectele care îi interesează și așa mai departe. Aflând astfel ce public ai atras, vei ști cum să-ți promovezi mai bine ofertele. Cu alte cuvinte, Story este și un tool bun de market research.

Iar platforma îți pune la dispoziție o mulțime de instrumente dinamice și atractive pentru a face story-uri cât mai interesante, chiar și pe muzică. Iar ce e cel mai tare e că poți plasa aici chiar și reclame. Poți crea ad-uri care vor apărea între story-urile pe care le urmăresc oamenii sau pe feed-ul lor personal.

Diferența o face și modul de afișare a postărilor. În feed, șansele ca postarea ta să ajungă organic la toți followerii sunt foarte mici. Dar pe story însă, probabilitatea ca informația să fie vizibilă gratuit acolo unde trebuie crește considerabil. Și asta pentru că:
în momentul în care ai deja un story încărcat pe pagină, logo-ul profilului tău devine automat vizibil în partea de sus a display-ului, stârnind interesul utilizatorilor pentru a-l deschide;
oamenii sunt curioși, mulți funcționează pe principiul: „ia să văd ce a mai făcut X sau Y azi”, așa că având un story la îndemână, șansele să îl deschidă sunt foarte mari;
majoritatea utilizatorilor au pornite notificările pentru atunci când un cont pe care îl urmăresc posteaza vreun story și îl deschid automat atunci când află despre el.

La fel ca în cazul postărilor clasice, și pentru cele de pe Story ai nevoie de timp, idei bune și multă imaginație. Dar dacă vrei clienți mulțumiți, constanți și fideli, atunci trebuie să te ocupi de ei. Cu umor, sinceritate și autenticitate. Iar dacă nu poți să faci singur asta, nu-i bai: dă-ne un semn și creăm împreună Povestea ta.

Andreea Guță

Andreea Guță