De ce are nevoie afacerea ta de un site? Dacă ai ajuns să citești acest articol, probabil știi deja răspunsul la această întrebare:
- ești în contact cu ai tăi clienți 24/7;
- poți oricând să îți muți afacerea total sau parțial în online, prin intermediul unui magazin virtual;
- ai un portofoliu public, prin intermediul căruia îți crești popularitatea și gradul de încredere al clienților;
- îți prezinți afacerea complet și complex, astfel încât să poți spulbera orice posibil dubiu pe care l-ar putea avea cineva;
- ajungi la un public mai mare repede și ușor;
- îți facilitează crearea de reclame prin intermediul Google Ads și crește gradul de brand awarness și rata de conversie;
- îți poți educa publicul prin intermediul unui blog, crescând astfel rata de conversie;
- îți faci o idee mai corectă despre public și preferințele sale cu ajutorul Google Analytics;
- îți creezi o adresă de mail profesională, în baza domeniului ales (numele site-ului) și multe altele.
În plus, trebuie să privești site-ul afacerii tale ca pe propria-ți casă. Când știi că aștepți musafiri, faci curățenie, te asiguri că toate sunt în ordine, la locul lor; vaza cu flori e pe masă, iar ceștile de cafea, frumos aranjate, își așteaptă oasepeții să se delecteze cu licoarea magică. La fel e și cu site-ul: aici vizitatorii intră tot timpul, iar tu trebuie să te asiguri că îi aștepți cu toate în regulă – de la aspect și până la funcționalitate
În plus, trebuie să privești site-ul afacerii tale ca pe propria-ți casă. Când știi că aștepți musafiri, faci curățenie, te asiguri că toate sunt în ordine, la locul lor; vaza cu flori e pe masă, iar ceștile de cafea, frumos aranjate, își așteaptă oasepeții să se delecteze cu licoarea magică. La fel e și cu site-ul: aici vizitatorii intră tot timpul, iar tu trebuie să te asiguri că îi aștepți cu toate în regulă – de la aspect și până la funcționalitate.
Acum, că i-am lămurit utilitatea, întrebarea este „cum poți să îl faci?” Internetul îți oferă opțiuni nelimitate pentru a te putea descurca singur. Este recomandabil însă să apelezi la o echipă specializată în web design și user experience (programatori și graficieni), a căror sarcină va fi nu doar crearea background-ului tehnic și alinierea site-ului la cele mai înalte standarde în materie de percepție, ci și mentenanța, instalarea upgrade-urilor periodice și soluționarea problemelor tehnice care mai apar pe parcurs și în care sunt șanse foarte mari să-ți prinzi urechile.
Orice decizie ai lua – fie că vrei să îți construiești singur site-ul, fie că apelezi la specialiști, un lucru e sigur: ai nevoie de text. Adică de content writing. Chiar dacă optezi doar pentru un landing page care va conține numai câteva statement-uri, ele trebuie gândite astfel încât vizitatorii site-ului nu doar să te țină minte, dar să fie convinși să și cumpere de la tine produse ori servicii și, mai ales, să se întoarcă.
Iar aceste este punctul în care cei mai mulți dintre voi se blochează. Deși sunteți oameni de business cu experiență, care vă faceți extrem de bine treaba, în momentul în care vă treziți în fața „foii goale de hârtie” pe care trebuie să vă prezentați cât mai bine posibil în minimum de cuvinte, pare că vă pică cerul în cap.
Nu de puține ori am întâlnit persoane (administratori de pensiuni, hoteluri etc.) care ne-au mărturisit că au amânat la nesfârșit momentul lansării site-ului pentru afacerea lor pentru că pur și simplu nu au știut ce să scrie în el (asta deși poate că echipa tehnică antamată pentru proiect fusese deja plătită). Ei bine, aici intervin content writerii. Sunt acei oameni specializați în redactarea de texte care știu ce, cât și cum să scrie astfel încât nu doar să se potrivească afacerii tale, dar și să te reprezinte în fața publicului și să atragă noi și noi clienți.
Content writing-ul de calitate este realizat prin intermediul unui limbaj mixt, ce include atât tehnici de vânzare, cât și de promovare, ambalate într-o exprimare simplă, pe înțelesul publicului, deloc pretențioasă dar în același timp eficientă.
Un content writer bun:
- știe ce informații sunt relevante pentru public și cum să le ambaleze astfel încât să fie ușor de perceput;
- este la curent cu trendurile din piață în materie de exprimare și concept;
- știe să transpună detalii tehnice pe înțelesul publicului larg;
- știe să își aleagă sursele de documentare astfel încât să ofere informații corecte;
- știe să identifice informațiile cheie care trebuie scoase în evidență astfel încât să crească rata de conversie;
- știe care sunt cuvintele și expresiile cele mai accesate pe motoarele de căutare și le folosește în text, astfel încât cei interesați să ajungă direct la tine.
Toate cele de mai sus sunt valabile nu doar pentru site-uri, ci pentru orice tip de produse destinate promovării – flyere, cataloage, reclame online, radio sau tv etc. Nimeni nu s-a născut învățat și nimeni, chiar dacă se pricepe la multe, nu are cum să le facă bine pe toate. E ca atunci când ți se sparge o țeavă la chiuvetă sau ai o problemă medicală – chiar dacă probabil știi de unde să o apuci, nu ai cum să obții aceeși calitate și eficiență ca atunci când ai apela la un profesionist.
La fel e și în marketing – lasă-i pe cei care se pricep să facă „the dirty work”, pentru ca tu să ai la dispoziție mai mult timp și energie să-ți conduci afacerea.